Site.

Karper Spullen
Mijn vissers ziel
A Sabbatical year
Een Wetenschappelijk Bewezen Feit.
Karper malaise tot polonaise
1e Sessie op mijn thuiswater
Het Pinksterweekend
Hallo ik wil mij even voorstellen
Vakantie 2000
Wondermiddel of toeval?
Over hair en riglengtes
Penvissen op karper
De behandeling van een karper
Line Aligner
Gedrag & Aasgedrag
Voer attributen
Doe eens iets anders!
Uitleg rigs
Stiff rigs
Aas.
Overeenkomsten tussen mengvoer en boilie.
Aas
Boilie-recepten
Bereiding van boilies en Recepten
Boilieingrediënten
Biologie.
Karperziekte
Najaarssessie okt/nov 2001.
Auteur: Lesley van Dinter

Woensdag 31 oktober was het weer zover, een 1-nachtssessie met mijn trouwe vismaat Hans Ruikes, in de omgeving van Nijmegen. Ik moest die dag nog een halve ochtendploeg werken, maar omdat ik mijn visspullen al in de auto had geladen kon ik om 11.00 s'morgens vanuit Enschede naar Nijmegen vertrekken.

Om 12.45 uur was ik bij zijn huis aangekomen, snel de spullen in zijn auto overgepakt en richting het water. Rond 14.00 uur stonden de hengels gereed en konden we de tent opzetten, na een klein uurtje kreeg Hans de eerste run met als resultaat een vis van 4 kg. Toen was ik rond 17.00 uur aan de beurt, na een stevige dril kon Hans voor mij een 14 kg vis landen, een mooi begin maar er kwam nog meer. Tegen 18.15 uur ving Hans een vis van 9 kg en wat later ving ik er weer 1 van 10 kg.

De beten gingen mooi gelijk op, iedere keer om de beurt. Rond 21.00 uur kreeg Hans weer een goede run, deze vis voelde zwaar aan, na een moeilijke dril op afstand bleek de vis zich uiteindelijk op een paar meter uit de kant zich te hebben vastgezwommen. Deze vis is ons ontsnapt eveneens de vis die ik weer iets later haakte, bij deze schoot de haak los! Ieder hadden we nu 4 vissen gevangen en ieder ook 1 verspeeld, toen bleef het van 22.15 uur tot 03.00 uur stil. Om 03.10 uur kreeg Hans een knalstreep op de hengel waar tot nu toe nog geen actie op was geweest, maar die eigenlijk wel op de meest veelbelovende stek stek lag. Na een dril van +/- een kwartier in het pikkedonker met veel regen en wind, kon ik eindelijk de vis scheppen, en wat voor een! 18kg schubkarper, een nieuw PB voor Hans die vorig jaar nog op 17.5 kg stond, klasse!

Nu kon deze sessie ons niet meer stuk, maar er lag nog wat in het verschiedt. s'Morgens om 06.30 uur kreeg ik onze laatste run van de sessie, direct nadat ik mijn hengel oppakte voelde ik al dat dit weer een mooie vis zou zijn, later bleek dat ik daar gelijk in had want daar was dan een 15 kg schub voor mij! Dit was een onvergetelijke sessie, allebei een 15kg+ en dan nog een paar prachtige exemplaren van 4, 9, 10, 14 kg!

Ik hoop dit nog eens over te kunnen doen in de nabije toekomst, dit was vrij uniek en onvoorspelbaar. We waren weer eens op de juiste plek op het juiste tijdstip!

Lesley van Dinter (special thanx to Hans& Mark..)