Site.

Karper Spullen
Mijn vissers ziel
A Sabbatical year
Een Wetenschappelijk Bewezen Feit.
Karper malaise tot polonaise
1e Sessie op mijn thuiswater
Het Pinksterweekend
Hallo ik wil mij even voorstellen
Vakantie 2000
Wondermiddel of toeval?
Over hair en riglengtes
Penvissen op karper
De behandeling van een karper
Line Aligner
Gedrag & Aasgedrag
Voer attributen
Doe eens iets anders!
Uitleg rigs
Stiff rigs
Aas.
Overeenkomsten tussen mengvoer en boilie.
Aas
Boilie-recepten
Bereiding van boilies en Recepten
Boilieingrediënten
Biologie.
Karperziekte
Mijn maat en ik besloten een nachtje te gaan vissen op een beek hier dicht in buurt .We weten dat hier veel karper zit omdat we een jaar gelden hier ook al een nachtje hebben gezeten met als resultaat 5 runs en 4 karpers. We hebben 3 dagen lang gevoerd en besloten er zaterdag op zondag te gaan zitten. Op zaterdag 12 mei vertrokken wij om 2 uur naar het viswater. Daar aangekomen ontdekt mijn maat dat hij het aas is vergeten. Mooi dom dus maar gelukkig had ik wel mijn aas meegenomen dus kon er toch gevist worden. Maar dan alleen op de plekken waar met dat aas ook gevoerd is. Dat waren 2 van de 4 stekken de rest zal over een uur ingeworpen worden als het aas er is.

Vlak na dat ik mijn 2e hengel heb ingeworpen begint mijn fox het uit te gillen. Ik sla aan maar ik voel geen weerstand. De karper had al de haak al gelost. Dat is geen goed begin maar goed, snel ingooien dan maar. Rond 5 uur s’ middags krijgt die maat van mij een run en slaat aan, deze keer hangt de karper er nog wel aan. Nadat de karper gehaakt is zwemt hij helemaal de andere kant de beek op met als gevolg dat de haak weer gelost werd. Wij nog steeds denken dat we gewoon pech hadden. Nog geen half uur later begint opnieuw mijn foxje het uit te krijsen. Opnieuw voel ik geen weerstand .

Nu werd door mij de onderlijn veranderd met een onderlijn met krimpslag om de haak heen om zo de karper beter te haken. Mijn maat wacht daar nog even mee met als gevolg dat hij de karper die om 9 uur s’ avonds zijn aas neemt en ermee vandoor gaat ook gemist werd. Waarna het tot 12 uur s’ nachts stil blijft behalve bij ons in de tent. Daar word volop naar trance geluisterd. Om 12 uur is het weer mijn maat die een vis haakt en deze naar een dril van 12 minuten ook op de kant krijgt een mooie vis van 10 pond snel even een picture maken en weer terug zetten.

Na deze vis terug te hebben gezet gaan we slapen. Om 1 uur worden we al weer gewekt door een karper van 9 pond op mijn hengel deze hadden we geen zin om te wegen s’ nachts en werd in een bewaarzak gehangen. Weer snel inwerpen en weer gaan slapen maar niet voor lang want om 10 minuten over 2 giert de optonic van mijn maat het uit. Weer een schub van 10 pond na de foto’s te hebben beken niet dezelfde vis. Nadat de rust weder is gekeerd gaat om half 4 s’ nachts mijn hengel er nog een keer vandoor. Snel de brolie uit en drillen maar weer. Alleen deze vis zwemt zich meerdere malen vast in de leliebladeren die reeds al op waren gekomen. Maar naar zo’n 20 minuten kon mijn maat ook deze vis scheppen. Deze vis hebben we ook in de bewaarzak gehangen. En nu maar hopen dat we even kunnen slapen.

Dat kan gelukkig ook want de laatste run van die nacht is opnieuw voor mijn maat die overigens niet verzilverd kon worden door de leliebladeren. S’ morgens wegen we de vissen en komen we tot de conclusie dat we een mooie nacht hebben gehad met als resultaat 1 karper van 9 pond voor mij , 2 karpers van 10 pond voor mijn maatje en 1 van 12 pond voor mij . Ook worden er daarna ook nog foto’s gemaakt en werd de vis snel terug gezet in hun element. Dit gebeurd rustig vanaf de onthaakmat. Om 11 uur worden we opgehaald door mijn ouders in duiken we naar thuiskomst gelijk ons bedje in om de gemiste nachtrust in te halen.